Rekrutacja pracowników nie jest taką prostą sprawą, jak może się wydawać. Aby móc znaleźć idealnego pracownika, który zasili nasz zespół i się z nim zintegruje potrzeba przede wszystkim czasu.
Profil kandydata
Pierwszym najczęściej popełnianym przed rekruterów błędem jest niesprecyzowanie zapotrzebowania kadrowego. Pamiętajmy, aby dokładnie określić takie szczegóły jak:
- zakres wymaganej wiedzy,
- wykształcenie,
- pożądane cechy charakteru kandydata.
W ten sposób łatwiej będzie nam wybrać odpowiednią osobę do pracy.
Wybór metody rekrutacji
Większość firm decyduje się na metodę Search & Selection, czyli publikację ogłoszenia o pracy i weryfikację aplikacji, które zostaną przesłane do firmy. To prosta i tania metoda rekrutacji pracowników, jednak wymaga czasu, którego bardzo często niestety nam brakuje. Można też oddać sprawę w ręce firmy zajmującej się HR.
Rozmowa rekrutacyjna
Do rozmowy rekrutacyjnej należy odpowiednio się przygotować – wcześniej trzeba dokładnie przejrzeć CV kandydata, należy stworzyć listę preferencji, które będzie można zweryfikować w trakcie rozmowy, trzeba też pamiętać, aby trzymać się faktów. Oczywiście nie zawsze trzeba sztywno trzymać się schematu, pamiętajmy, że chodzi również o to, aby poznać charakter kandydata.