Imprezy firmowe to od wielu lat jeden ze skuteczniejszych sposobów na integrowanie pracowników. W Polsce takie eventy urządza się przede wszystkim z okazji świąt czy karnawału.
Imprezy firmowe – tak czy nie?
Czasami pojawia się opinia, że integracyjna impreza firmowa (tutaj) jest swego rodzaju obowiązkiem dla pracowników. Dlatego też coraz częściej firmy z atrakcjami wychodzą poza budynek firmy. Dużym zainteresowaniem cieszą się np. imprezy tematyczne. Zresztą pomysłów jest znacznie więcej. Kluczem do sukcesu jest zainteresowanie pracowników i ich zaskoczenie. Wiele firm obecnie stawia na współpracę z agencjami, które profesjonalnie zajmują się organizacją wszelkiego rodzaju eventów. Tak naprawdę nawet zorganizowanie imprezy dla kilkunastu osób może być sporym wyzwaniem organizacyjnym.
Agencja czy dział marketingu?
W wielu firmach organizacją eventów dla pracowników zajmują się pracownicy z działu marketingu. To oni zajmują się znalezieniem podwykonawców, itd. Jednak z uwagi, że nie mają w tym względzie doświadczenia skutek bywa różny i czasami rozczarowujący. Całościowy koszt organizacji imprezy nie zawsze jest też mniejszy, gdyż profesjonalne agencje z uwagi na wieloletnie doświadczenie posiadają w wielu miejscach zniżki i rabaty. Najważniejszym elementem, który decyduje jednak o powodzeniu imprezy jest jej temat przewodni czy styl w jakim jest urządzona. Warto dopasować to do zainteresowań, wieku czy płci pracowników. Nie każdy chętnie wybierze się na paintball czy jazdę gokartami. Czasami lepszym rozwiązaniem jest elegancki bankiet. Także i w tym względzie rada służą specjaliści z agencji eventowych.