Decyzją wyłącznie przedsiębiorcy jest to, czy wyrobi on pieczątkę firmową. Pomimo tego, że konieczności jej posiadania nie regulują w Polsce żadne akty prawne, to bez wątpienia jest ona przedmiotem bardzo przydatnym, jeśli chodzi o działalność firmy. Pieczątki firmowe nie tylko dodają przedsiębiorcy wiarygodności i prestiżu, ale też znacznie przykładają się do oszczędności czasu, ze względu na brak konieczności żmudnego wpisywania danych do dokumentów.
Dane, które trafiają na pieczątki
Jeśli chodzi o pieczęcie firmowe, od przedsiębiorcy zależy, jakie dane na nich umieści. Przede wszystkim – to co najważniejsze – czyli nazwa firmy, jej adres, numery NIP i REGON. W obecnych czasach bardzo ważne jest również umieszczenie numeru telefonu lub adresu mailowego. Niektórzy przedsiębiorcy dodają do swoich pieczątek logo, mające wywoływać skojarzenia z działalnością firmy.
Proces tworzenia pieczątki firmowej
Pierwszym krokiem tego procesu jest zaprojektowanie wzoru pieczątki. Można to zrobić na własną rękę, lub zlecić wykonanie tego zadanie profesjonalistom. Niezależnie od wybranego wariantu, gotowy wzór powinien być czytelny, wyraźny i pozytywnie kojarzący się z firmą.
Kiedy wzór jest gotowy, należy wybrać rodzaj stempla, mając na uwadze to, że jedne z nich mieszczą o wiele mniej tekstu, niż inne.
Warto też wiedzieć, że pieczątki firmowe wcale nie muszą być nudne. Obecnie coraz częściej przedsiębiorcy wykorzystują je także do celów marketingowych, stąd też ich nietypowe wzory, fantazyjne czcionki i zagięcia. Zaszaleć można także z kolorem tuszu – jeśli o to chodzi, nie ma przepisów prawa, które by go regulowały.