Obecnie influencer marketing stał się ogromną i ważną częścią promocji biznesu online. Aktywnie się rozwija i ewoluuje, przyćmiewając inne kanały reklamowe. Społeczeństwo kocha blogerów za to, że są bliżej swoich odbiorców, w przeciwieństwie do celebrytów, którzy są poza zasięgiem. Wielu angażuje swoich obserwatorów w komentarze, a nawet w treści.
Czym jest influencer marketing?
Influencer marketing to jedna z najlepszych strategii reklamowych, którą możesz wykorzystać, aby zwiększyć wiarygodność i widoczność swojej marki dzięki liderom opinii.
Kim jest lider opinii?
Lider opinii (influencer) to osoba, która cieszy się autorytetem wśród swoich docelowych odbiorców i której opinia jest ważna i znacząca. Liderami opinii mogą być sportowcy, gwiazdy show-biznesu, aktorzy, blogerzy, dziennikarze, liderzy społeczności zawodowych i eksperci w każdej dziedzinie. Im wyższy status lidera opinii, tym ważniejsze będą jego rekomendacje i tym silniejszy będzie ich wpływ na odbiorców.
W oparciu o swoją wiarygodność i reputację influencer zachęca swoich odbiorców do podejmowania określonych decyzji zakupowych, stąd określenie influencer marketing.
Narzędzia influencer marketingu
Influencer marketing po raz pierwszy zyskał na popularności, gdy media społecznościowe zaczęły wypierać media tradycyjne. Podczas gdy kiedyś ludzie śledzili życie celebrytów, teraz śledzą użytkowników mediów społecznościowych. Dziś blogerzy mają tak samo duże wpływy, jak wielu celebrytów (a czasem nawet większe). Popularnym i skutecznym rozwiązaniem jest korzystanie z firmy influencer marketingowej, która posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie.
Dlaczego influencer marketing jest tak ważny?
Głównym celem jest oczywiście zwiększenie sprzedaży, ale nie jest to jedyna rzecz, którą influencer marketing może dla Ciebie zrobić.
Ludzie mają wrodzoną potrzebę bycia akceptowanymi przez społeczeństwo. Dowód społeczny to zjawisko psychologiczne polegające na tym, że ludzie kierują się działaniami innych, zakładając, że jest to właściwe postępowanie. Tak jak Ty, wybierając produkt, ufasz opinii społeczeństwa, tak subskrybenci ufają opinii influencerów.
Bezpośredni kontakt z odbiorcami. Influencer marketing pozwala umieścić reklamy skierowane do potencjalnych klientów na platformie, z której korzystają oni na co dzień. Dzięki blogerom możesz zaprezentować swój produkt konkretnej grupie docelowej za pomocą pozytywnej rekomendacji influencera.